.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افراط و تفریط ممنوع!
به هیچ وجه نمی توانم نقش ارزشی رسانه ملی را در مقابله های حماسی با جریان فتنه و سایر انحرافات اجتماعی و فرهنگی انکار کرده و این ارتش فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی را تضعیف و یا به آن توهین نمایم/هم اکنون نیز منتقد جدی پخش گزینشی مصاحبه های مردمی در باره این سریال!
افراط و تفریط ممنوع!

متاسفانه برخی از ماها دارای روحیه افراط و تفریطیم و در فرایند مقابله ها و یا مفاهمه های اجتماعی و غیره، جوگیر شده و کمتر به اعتدال و تعادل و میانه روی، روی خوش نشان می دهیم و در پیشینه تاریخی ما نیز یا چهلستون می بینیم و یا بیستون می سازیم، اما بیست ستون نداریم!

در جریان انتقاد از عملکرد قومیت گداز رسانه ملی در سریال پایتخت، حقیر در همان ابتدا موکداً متذکر شدم که "علیرغم حمایت قاطعی که از فعالیتهای موثر صدا و سیما در زمینه های مختلف سیاسی و فرهنگی داشته و دارم" و نیز درباره آقای سیروس مقدم کارگردان محترم هم نوشتم که "من نمی دانم که آقای سیروس مقدم با آن همه سابقه بلند هنری و تعهد ملی و اخلاقی اش چگونه حاضر شده که کارگردانی سریالی را..... بپذیرد؟!" و حتی در باره هنرپیشه نامداری همچون آقای خمسه یادآور شدم که "با بکارگیری هنرپیشه های خوشنامی همچون علیرضا خمسه" و... همه اینها نشان می دهد که سمت و سوی نگاهم به رسانه ملی بسیار مثبت بوده و تنها انتقادم در این مرحله به اصرارش برای عبور از خط قرمز قومیتی بوده که طبعاً با توجه به مازندرانی بودنم، حق دفاع از خود درتهاجم فوق را داشته و دارم.

اما متاسفانه توسط برخی از دوستان و غیردوستان مطالبی در این راستا بعنوان مقاله و یا کامنت به کتابت در آمده که طبعاً با روح نگرش انتقادی ام که کاملاً سازنده و اصلاح گرانه است، منافات داشته و دارد و حقیر هرگز موافق تخریب، سیاه نمائی، جوسالاری و هوچی گری نبوده و نیز بهیچوجه نمی توانم نقش ارزشی رسانه ملی را در مقابله های حماسی با جریان فتنه و سایر انحرافات اجتماعی و فرهنگی انکار کرده و این ارتش فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی را تضعیف و یا به آن توهین نمایم.

ضمن اینکه من در طول مقاله ام تعمداً حتی به اندازه یکبار هم که شده، از کلمه تهران و تهرانی استفاده نکرده ام و بلکه دائماً روی واژه پایتخت نشین ها مانور دادم تا به قومیتی نتازم، چرا که کارگردان محترم این سریال هم تهرانی نیست و جدای از آن رسانه ملی بخاطر استقرار در تهران، نماد تهرانی گری نمی باشد و برایم تنها و تنها یک رسانه ملی است!

علیهذا مصرانه تاکید می کنم که نه تنها عقده گشائی علیه رسانه ملی را که اتفاقاً موجبات خرسندی ضدانقلاب و جریان فتنه را فراهم می آورد، تایید نمی کنم، بلکه خودم را مفتخر به حضور کارشناسانه در برنامه ها و جلسات صدا و سیما دانسته و تواماً هم به رسانه ملی و هم به رسانه استانی بخاطر آرمان گرائی ها و زحمات متقبله مباهات می ورزم و در عین حال انتقاد سازنده را نیز حق خودم و حق همه شهروندان می دانم و ضمن مخالفت با تفریط بعضی ها مبنی بر تائید مطلق این سریال و القاء اینکه اصلاً اتفاقی نیفتاده، هم اکنون نیز منتقد جدی پخش گزینشی مصاحبه های مردمی در باره این سریالم!

بهرحال از همه دوستان انقلاب می خواهم که جداً از افراطی گری و پرخاش های غیر منطقی و هتاکی علیه رسانه ملی که مورد تایید امام راحل، رهبری معظم و آحاد مردم بوده و هست، پرهیز کنند و یاد بگیرند در عین حالیکه بر انتقاد خود مصمم اند، در همان حال به رسانه ملی و هر شخص و جریان مورد انتقاد هم حق دهند که از عملکرد خود دفاع نمایند، چرا که انتقاد جریانی دوسویه است و در آنسوی می تواند یا پذیرش و یا دفاع از عملکرد وجود داشته باشد، چه بسا که انتقادشونده و یا انتقادکننده، متقاعد شده و پوزش بخواهند و یا همچنان خود را محق بدانند!

در پایان حقیر بر اساس مذاکره موافقی که با مدیران سایتهای منتقد سریال فوق انجام داده ام، برخود فرض می دانم جدای از ناسپاسی برخی ها، از زحمات وقفه ناپذیر یکایک مدیران و فعالان رسانه ملی و استانی بخاطر تولید برنامه های فاخر، محتواگرا، معنا گرا و آرمانگرا در حوزه برنامه ها و سریالهای مناسبتی، اجتماعی، طنز، تاریخی، مستند و غیره در سالهای اخیر که برنامه دیروز، امروز، فردا و سریال مختارنامه گل سرسبد همه آنهایند، تشکر ویژه داشته و ضمناً از قومیت گدازی سریال پایتخت هم شکوه نمایم.

فلذا همانگونه که بوضوح هم بیان شد، این نوشته به معنای عقب نشینی از انتقاد مذکور نبوده (که مستند به بندهای مورد اشاره بر آن مصمم) ،بلکه صرفاً به منظور تصحیح فرهنگ انتقاد و پرهیز از تهاجم کلی به همه عملکردهای رسانه ملی و ابتلاء به همان ناسپاسی، نمک نشناسی و نمکدان شکنی است که دیگران را به آنها متهم کردیم، چرا که رسانه ملی بجز همین انتقادهای معدود، در غالب محورها بسیار قابل دفاع است که من این مطالب را در مقاله های گذشته نیز به نگارش در آورده بودم.

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 12 فروردين 1390
ما شمال نیوز را بخاطر همین بصیرت سیاسی اش دوست داریم، واقعاً هم باید همین باشد و همه اول هوای نظام را داشته باشیم و بعد به مطالبات قومی مان هم مفصل بپردازیم و نگذاریم که جوانان ما آنهم در حضور ما آلت دست خارج نشین ها بشوند.
اهورا 12 فروردين 1390
غلط اضافه ي بازندگان قدرت سياسي و حاشيه نشين هاي جاه طلب ازمنظر چشمهاي نافذ وتيزبين نيروهاي اصيل انقلابي دور نيست خودتان را به كوچه هاي فرعي نزنيد!؟؟؟سياسيون رقيب تان بيدارند؟؟راستي قبلا شما كجاتشريف داشتيد؟!!!
3000 12 فروردين 1390
انصافا بابد از مدیریت شمال نیوز بخاطربصیرت و شجاعت و اطلاع رسانی دقیق وسریع تشکر کرد / خداوند همه این عزیزان رادر پناه امام عصر(عج)حفظ بفرماید
نا شناس 12 فروردين 1390
آقای رنجبر چون خودشان اغلب اوقات بعنوان مجری وکارشناس (( پای ثابت )) دررسانه میلی حضور دارند لذا برخود فرض واجب میدانند از آن دفاع کنند .واین حرکت از یک استاد دانشگاه بعید است .ضمنا" این موضوع اصلا" ربطی به بقول ایشان (( فتنه )) پارسال ندارد . انعکاس اخبار ودفاع از نظام وظیفه ذاتی همه ماست .ماکه از کره دیگر نیامدیم .مملکت مال خودمان است وباید به هرقیمتی از نظام عزیزمان که ثمره مجاهدت امام راحل وخون صدها هزار شهید بخون خفته است، دفاع کنیم .
نا شناس 13 فروردين 1390
آقای رمدانی وسایتش دیگر گزینشی وکاملا" خطی عمل میکنند .چرا نظرات مردم را نمیگذارید .مامسخره شما که نیستیم .به رسالت رسانه ای خود عمل کنید .
کارشناس 14 فروردين 1390
داشتن تفکر در جامعه حق هر شهروند است اما فضای فرهنگی جامعه منوط به خواست و نیاز احاد انان است و اگر نظر شما این است که در سنجش افکار عمومی گزینشی برخورد شد شما در کدام از نظر سنجی سراغ دارید که چنین نبوده و یا عمل نشذه است بنده معتقدم سیاه نمایی کار بسیار ناپسند است اما روح مطلب سریال حاکی از صدق و صفا و راستی و داشتن محبت وکانون گرم زندگی و همزیستی و هماهمنگی و یکدلی و .....همه از صفات بسیار خوب شهرستانی و مردمان شمال بوده که بخوبی بتصویر کشیده شد در مقابل زندگی شهر نشینی و عاری از صفا و...
نا شناس 14 فروردين 1390
اصلا هم به فرهنگ مازندران توهین نشده .اتفاقا خانواده ای با فرهنگ و ساده و بی آلایش معرفی شده. شبکه استانی که زبان مازندرانی را با لودگی بازیگر به نمایش میده چرا مورد انتقاد نیست. انتخابات مجلس نزدیکه؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.